Strategier för framtiden fort.

Så nu är jag hemma igen och ska göra ett försök att skriva klart det tidigare inlägget. Det jag ville försöka få fram är hur som helst att bara för att en typ av strategier för att förvalta sina pengar för just den enskilda individen är det inte så att det passar alla personer. För vissa så kanske det är meningen med livet att dricka en massa kaffe medan det för andra är att se pengarna växa under 10-15 ja kanske 20 år och andra vill ha spänningen i nuet att sitta och bevaka en viss aktie för att kunna räkna sig tillgodo vinst på ett par kronor. Att lägga in värderingar i vad som är rätt och fel i detta är varken min eller någon annans sak att göra, jag kan bara ta ansvar för minna handlingar. Så nu hoppas jag att ni förstår minna invändningar mot folk som påstår att investeringar och sparande är den enda vägen till rikedom.

Som en liten fotnot säga att jag vill nog kategorisera mig själv som en investerare :P.

Må gott!


Kommentarer
Postat av: Oscar

"Greed...is good." ^^

2009-08-31 @ 01:11:20
URL: http://rationalism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0