Datorer!?!

Datorer... finns det något som är så jobbigt att ha och göra med som datorer. I går kväll innan jag gick och la mig så fungerade min nya fina dator alldeles utmärkt. I morse så kunde jag inte högerklicka med musplattan och datorn hade bara varit avstängd! Försökte med de vanliga felsöknings knepen ta reda på vad felet var men det var inte något hårdvaruproblem så jag installerade nya drivrutiner, tror ni de fungerade... självklart så fungerade det inte. Nu efter att ha hållit på i stort sett hela dagen med att försöka få bukt med problemet, med undantag för lite jobb och vanligt intag av föda, så fungerar det igen. Vad gjorde jag, ingenting. Datorn bestämde sig helt plötsligt för några minuter sedan att fungera, jag säger bara det Murphys lag gäller.

För att knyta an till temat för denna blogg så är det inte helt obetydligt på en aggregera nivå att datorer inte fungerar på de sätt som de är tänkt. Datorer tillskrivs ofta att de höjer produktiviteten. Det är helt sant under förutsättning att datorerna fungerar som de ska. Hur många gånger har inte USB-minnen krånglat så all information har försvunnit eller mail har försvunnit ut i cyber rymden. Hur många gånger har inte hårddisken pajat när det är som minst välbehövligt. Det datoriserade samhälle som vi i mångt och mycket lever i idag, vi är väldigt beroende av datorer för att vardagen ska kunna gå ihop även fast det skulle kunna gå utan att använda alla datorer, så är alla datorproblem rent av produktivitets hämmande.

Må gott!


Kommentarer
Postat av: Oscar

Urk, jag skulle nog ha sparkat sönder datorn för länge sedan. Jag tål verkligen inte datorproblem! Går det fint i skolan?

2009-09-13 @ 21:04:07
URL: http://rationalism.blogg.se/
Postat av: HC

Hehe, var jäkligt nära att bara kasta ut den genom fönstret tills jag insåg att jag hade betalat för den :P. Det går fint i skolan, ligger lite efter i läsandet dock men inte så mycket. Men det borde gå om min planering håller för kommande vecka :).

2009-09-13 @ 21:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0